» دریافت قالب وبلاگ جدید سه ستونه کتابخانه لوکس بلاگ دریافت قالب وبلاگ جدید سه ستونه کتابخانه لوکس بلاگ برای استفاده از کد، آنرا کپی و در بخش تنظیمات وبلاگ خود درج کنید. دهه کرامت گرامی باد

 

 

اول ذیقعده سالـروز ميــلاد مسعود كــريمه اهل بيت حضـرت فاطمه معصومه(س) و دهم ذیقعده سالروز ميلاد پر نور امام رضا(ع) مي باشد.

نظام مقدس جمهوري اسلامي فاصله اين دو ميلاد فرخنده را دهه كـرامت نامگذاري كرده است.

 دهه کرامت یادآور لطیف‌ترین علائق و مهر و وفای کم‌نظیر یک خواهر نسبت به مقام شامخ و معنوی برادر است، مهر و وفایی که خواهر مهـربان و دلداده را به هجــرت وادار نمـوده و غربت و بیـماری و مرگ را در فصـل جوانی  برای او آسـان کرده است. دهه کرامـت یادآور تحول آفرینی بانوان آسمـانی است و این که می‌توانند رهبـری دل‌های صدها میلیون مسلمان را در طی اعصار عهده‌دار بشوند.

تمام مفاهیم سازنده‌ای که ما در فرهنگ اسلامی داریم در این دهه تداعی می‌شوند.



تاريخ : شنبه 31 مرداد 1394 | 12:55 | نویسنده : لطیفی |
40 حدیث

 

مشخصات

نام کتاب : چهل حدیث امام مهدی (عج)

نویسنده: سید صادق سید نژاد

زبان : فارسی

ناشر : بهترین کتاب های جهان

تعداد صفحات : 39

فرمت : جاوا Java

حجم فایل : 90 کیلوبایت

 لینک دانلود - 90 کیلوبایت

 رمز فایل www.bbooks.ir


تاريخ : پنج شنبه 15 مرداد 1394 | 11:16 | نویسنده : لطیفی |
 

دانلود مستند راز - The Secret

"فیلم راز The Secret" یا به عبارت بهتر "مستند راز" فیلمی روایت‌ گونه و به صورت مصاحبه در مورد "قانون جذب Law of Attraction" است. این فیلم تولید سال ۲۰۰۶ به کارگردانی "درو هریوت" بر اساس کتابی به همین نام نوشته ی "راندا برن Rhonda Byrne" می‌باشد.

قانون جذب یک قانون انتزاعی است و به طور خلاصه بیان می‌کند که هر آنچه در ذهن انسان تصور شود اعم از خوب یا بد، زشت یا زیبا در دنیای واقعی نمود خواهد یافت. سرعت و شدت به واقعیت پیوستن این تصویر ذهنی به شدت تمرکز روی آن موضوع و وضوح تصویر آن در ذهن بستگی دارد. در واقع خواسته‌هایی که تصور می‌شوند باید به گونه‌ای باشند که بتوان آنها را در ذهن حس و باور نمود.

«قانون جذب می‌گوید هر چه فکر کنی همان می‌شود.» طبق این قانون، که در کتاب‌های مقدس ادیان مختلف نیز (البته نه تحت همین نام) در مورد آن ذکر شده: هنگامی که انسان آرزوی چیزی را دارد، سراسر کیهان همدست می‌شود تا بتواند این آرزو را تحقق بخشد.

 

مشخصات

نام مستند : دانلود مستند راز - The Secret

زبان : انگلیسی / دوبله فارسی

ناشر : بهترین کتاب های جهان

مدت زمان: 90 دقیقه

فرمت : Mkv / Mpeg

حجم فایل : 681 / 300 مگابایت

 لینک دانلود نسخه دوبله فارسی - قسمت اول - 300 مگابایت

 لینک دانلود نسخه دوبله فارسی - قسمت دوم - 300 مگابایت

 لینک دانلود نسخه دوبله فارسی - قسمت سوم - 81 مگابایت

 لینک دانلود نسخه انگلیسی - 300 مگابایت

 رمز فایل www.bbooks.ir


تاريخ : پنج شنبه 15 مرداد 1394 | 11:14 | نویسنده : لطیفی |

«بکارگیری شرایط مطالعه یعنی بهره‌وری بیشتر از مطالعه»
شرایط مطالعه ، مواردی هستند که با دانستن ، بکارگیری و یا فراهم نمودن آنها ، می توان مطالعه ای مفیدتر و با بازدهی بالاتر داشت . در واقع این شرایط به شما یاد می دهند چگونه از زمانهای مطالعه ، بهره‌وری بالاتری داشته باشید . به شما می آموزند قبل از شروع مطالعه چه اصولی را به کار گیرید ، در حین مطالعه چه مواردی را فراهم سازید و چگونه به اهداف مطالعاتی خود برسید.

1- برای موفقیت در مطالعه ، باید درست آغاز کنید:

یعنی برنامه درسی خود را طوری تنظیم کنید که از خواندن کتابها ، هدفی واضح و روشن را دنبال کنید .
- درسهای خود را طوری برنامه ریزی کنید که هنگام مطالعه ، ابتدا کتابهای آسان را بخوانید ، نه کتابهای مشکل را. 
- در هنگام مطالعه یک کتاب ، ابتدا از قسمت‌های آسان و جذاب شروع کنید و بعد به سراغ بخشهای مشکل تر آن بروید . این کار را می توانید با مرور قسمت‌های خوانده شده قبلی آغاز کنید. قسمت‌های آسان و جذاب علاقه شما را به خواندن افزایش می دهند.
- در برنامه ریزی درسی خود ، موضوع‌های مشابه را پشت سر هم قرار ندهید و آنها را یکی پس از دیگری مطالعه نکنید تا حد ممکن بین آنها فاصله بگذارید.
- اگر می خواهید چند کتاب را در یک روز مطالعه کنید ابتدا زمانهای خواندن و ترتیب قرار گرفتن آنها را مشخص کنید و بعد به مطالعه بپردازید .
- حتی المقدور برای یک کتاب بیش از دو ساعت وقت در نظر نگیرید . و زمانهای مطالعه را به مدتهای دو ساعته تقسیم کنید . تصور نکنید که هر چقدر زمان مطالعه یک کتاب بیشتر باشد بهتر است بر عکس هر چقدر زمان کوتاه گردد و موضوع مورد مطالعه عوض گردد ، میزان یادگیری افزایش می یابد .
- اگر می خواهید در شش روز هفته ، شش کتاب بخوانید، هرگز هر کتاب را در یک روز نخوانید و برای شش روز ، شش کتاب در نظر نگیرید . بهتر است هر روز را به شش قسمت تقسیم کنید و در هر قسمت ، یک کتاب بخوانید و این روند را در شش روز هفته ادامه دهید . 
- به روش تدریجی درس بخوانید ، یعنی در طول سال تحصیلی درس بخوانید و خواندن دروس را به شبهای قبل از امتحان موکول نکنید . مطالعه تدریجی و با تداوم در طول سال تحصیلی بسیار بهتر از مطالعه فشرده و با تراکم در چند روز قبل از امتحان است.

2- برنامه ریزی :

یکی از عوامل اصلی موفقیت داشتن برنامه منظم است»
برنامه ریزی صحیح این است که چگونه از وقت و امکانات موجود حداکثر استفاده را ببرید . عدم برنامه ریزی صحیح باعث اتلاف وقت شده و بازده مطالعه بسیار کاهش می یابد .
نکته ای که در این جا قابل ذکر می باشد اینست که ، داشتن برنامه مهم است ولی مهم تر از آن اجراء برنامه است .
الف )برنامه ریزی درسی :
بهترین برنامه ریزی درسی، خود فرد است . یعنی هر شخص باید با توجه به شرایط روحی ، جسمی ، محیطی ، زمانی ،علاقه ، هدف ، نقاط ضعف و قوت خویش برای خودش برنامه ریزی کند .
ب ) کوتاه ، ساده و قابل اجراء بودن برنامه صحیح است . 
یعنی هر قدر برنامه حجیم و سخت باشد تاثیر منفی بر روحیه فرد می گذارند و به خاطر پیچیدگی شان ، غالباً با شکست مواجه می شوند .هر قدر برنامه کوتاهتر و ساده تر باشد . شخص راحت تر آن را در زمان تعیین شده انجام می دهد. و تجربه ای موفق در زمینه برنامه ریزی کسب می کند . و این تجربیات موفق در رسیدن به موفقیت‌های بعدی تاثیر بسزایی خواهندداشت .
ج ) اجراء برنامه در زمان مشخص :
وقتی برنامه ای را نوشته‌اید . باید آن را درزمان مشخص اجرا کنید . اگر نظم خاصی در اجراء برنامه داشته باشید ، به راحتی می توانید به اهداف خویش برسید. کسانی که نظم و ترتیب در اجراء برنامه را رعایت نمی کنند ، غالباً برنامه‌های آنان با شکست مواجه می شود .

3- نظم و ترتیب :

« اساس هر سازمانی به نظم آن بستگی دارد »
رعایت نظم از شرایط مهم مطالعه به حساب می آید . چرا که نظم به ایجاد تمرکز حواس کمک می کند. همچنین وقتی که نظم بر پا شد ، یادگیری بهتر صورت می گیرد . اگر اتاق و میز مطالعه نامنظم باشد موجب حواس پرتی و اختلال در یادگیری می شود . توجه داشته باشید . هر جور که مطالب را به حافظه بدهید ، بر همان اساس نیز می توانید آنها را بازیابی کنید . 

4- حفظ آرامش :

« آرامش ضمیر ناخود آگاه را پویا و فعال می کند»
درسی را که با آرامش بخوانید قطعاً بهتر می توانید بیاموزید ، برای آنکه بازده مطالعه خود را بالا ببرید ، در سخت‌ترین شرایط و حتی کوتاهترین زمان نباید مضطرب شوید و سعی کنید در این مدت کوتاه با آرامش خاطر مطالعه کنید. مطالعه بدون اضطراب و خونسردی کامل ، تاثیری بسیار مثبت در افزایش میزان یادگیری دارد. توجه داشته باشید که حفظ خونسردی و آرامش ، هرگز به معنای بی خیالی و بی حالی نیست ، بلکه به معنی وضعیتی هوشیار همراه تمرکز حواس و بدون دلهره است . روانشناسان معتقدند که اضطراب کم برای مطالعه و موفقیت لازم است ، زیرا شخص را به تحرک و فعالیت وا می دارد و باعث می شود که به طور جدی به درس خواندن بپردازد ، اما اگر این اضطراب از حد معمول خود خارج شود و استرس و دلهره در فرد ایجاد کند نه تنها مفید نیست ، بلکه مانع از فعالیتهای وی شده ، و حتی در جلسه امتحان مانع از یادآوری آموخته‌های شخص می شود . نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که در اغلب موارد ، اضطراب ناشی از تفکرات منفی شماست . وقتی که نسبت به امتحان تصور منفی دارید، از آوردن نمره کم می ترسید ، عواقب قبول نشدن را در نظر می گیرید . در نتیجه تصورات منفی ، موجب اضطراب می گردند و اضطراب سدی در راه کارایی حافظه می گردد و این عمل خود اضطراب بیشتر را به دنبال خواهد داشت و نهایتاً اینکه این سیکل معیوب همچنان ادامه خواهد یافت .

5- استفاده صحیح از وقت : 

«بنیامین فرانکلین می گوید : پس وقت را تلف نکنید زیرا زندگی از وقت تشکیل شده است »
استفاده صحیح از وقت و هدر ندادن آن بسیار مهم است .چرا که زمان از دست رفته را نمی توان مجدداً باز یافت . زمان را نمی توان ذخیره کرد ، نمی توان خرید و یا فروخت و نمی توان از 24 ساعت دیگران قرض گرفت زمان سرمایه ای است که اگر مورد استفاده قرار نگیرد ، از دست می رود در حالی که یک سرمایه مالی این چنین نیست .
اگر منصف باشیم با کمی دقت و تامل در می یابیم که مشکل اصلی کمبود وقت نیست ، بلکه در نحوه استفاده از آن است .

6- سلامت و تندرستی :

« عقل سالم در بدن سالم است » 
سلامت جسمی و روانی در یادگیری تاثیر بسزا دارد.

7- تغذیه مناسب :

« تغذیه صحیح نقش مهمی در سلامتی دارد.»
غذا را به موقع و سر وقت بخورید ، از خوردن غذا در ساعت‌های گوناگون و بدون نظم و برنامه به پرهیزید . سعی کنید صبحانه و ناهار و شام را در ساعات معین بخورید . به برنامه غذایی خود نیز نظمی خاص بدهید .

8- تنفس صحیح :

« یکی از مهمترین اعمال بدن انسان ، تنفس است . » تنفس عمیق باعث می شود که ما در هر نفس اکسیژن بیشتری را به شش‌های خود برسانیم . این اکسیژن به سلولهای مغزی که خود ذخایر اکسیژن کمی دارند ، کمک می کند تا فعالیت بیشتری داشته باشند . افزایش فعالیت این سلولها یعنی پمپاژ بیشتر یونها بین دو سری غشاء سلول به خصوص برای یون‌های سدیم و کلسیم که به خارج غشاء می روند و پتاسیم و کلر که به داخل آن می آیند . هرگاه تغییرات غشاء نرون به نرون بعدی منتقل شود ، این تغییرات به نوبه خود مسیرهای جدیدی برای انتقال از راه مدارهای عصبی می شوند و وقتی این مسیرهای جدید برقرار شدند ، با تفکر ما فعال می شوند و خاطره‌ها را مجدداً تولید می کنند . این فرآیند که حافظه نام دارد کاملاً به اکسیژن نیاز دارد . به همین دلیل است که در هوای آلوده به دود سیگار و سایر گازهای سمی بازده یادگیری و حافظه به شدت کاهش می یابد. از سوی دیگر تنفس صحیح و عمیق باعث می شود که سیستم ایمنی ما فعالتر شود . بنابراین حرکات عضلانی و تنفس عمیق ، جریان لنفاوی را به راه می اندازد و باعث می شود که گردش خون بهتر انجام شود ، خود لنف بهتر کار کند و سیستم ایمنی تقویت شود. 

9- ورزش :

« ورزش کلید عمر طولانی است » 
شما می توانید ورزشهای دلخواه خود را انتخاب کنید و در برنامه روزانه خود قرار دهید. به طور مثال پیاده روی یکی از ورزشهای مفید و مناسب و در عین حال بسیار ساده و برای عموم امکان پذیر است .
علاوه بر پیاده روی از ورزشهای مفید برای کسب تمرکز فکر و پرورش حافظه « یوگا » است یوگا به معنای تمرکز نیرو در اصطلاح هندی یعنی تمرکز فکر و حواس . با انجام تمرینات یوگا می توانید تمرکز حواس خود را بهبود بخشید .

10- استراحت مغزی :

« هنگامی که خسته هستید ، مطالعه نکنید »
برای انجام کارهای فکری خصوصاً مطالعه باید مغز کاملاً آماده و سرحال باشد تا در به خاطر سپردن مطالب مشکل نداشته باشد . شما می توانید از روشهای مختلف و دلخواه خودتان برای رفع خستگی استفاده کنید ، اما یکی از روشهای مناسب برای رفع خستگی تنفس عمیق است . همچنین یک خواب سبک و کوتاه در مواقعی که خیلی خسته هستید در برطرف کردن خستگی بسیار مناسب است.

11- خواب کافی :

« خواب فراگیری و حافظه را تقویت می کند»
یک خواب 8-6 ساعته معمولاً کافی است . بنابراین سعی کنید طوری برنامه‌های درسی خود را تنظیم کنید که شبها حداقل 6 ساعت بخوابید تا مغز شما به اندازه کافی استراحت کند . همچنین خواب نیم تا یک ساعت ( ظهرها بعد از ناهار ) بسیار مناسب است.

12- درک مطلب :

« آنچه در حافظه بلندمدت باقی می ماند ، معنی مطالب است »
سعی کنید هنگام مطالعه ، مطالب را به خوبی درک کنید، تا بتوانید به راحتی آنها را به خاطر بسپارید . نکته ای که در درک معنی تأثیر بسزا دارد و بازده مطالعه را بسیار افزایش می دهد ، یادداشت برداری مطالب خوانده شده است . یادداشت برداری در افزایش میزان یادگیری بسیار مؤثر است .

13- تشویق و پاداش :

«تشویق نیروهای ذهنی و روانی را به فعالیت وا می دارد» 

14- شرطی شدن :

« شرطی شدن به تمرکز حواس کمک می کند »
برای یادگیری و ایجاد تمرکز حواس شرطی شدن نسبت به مکان و زمان مطالعه نقش مهم دارد . برای آنکه تمرکز حواس راحت تر به دست آید و سریعتر برای آن آماده شوید ، باید به مکان و زمان مطالعه خود را شرطی کنید.

15-تحرک مغزی :

« هنگام مطالعه نباید کاملاً آرام نشست »
منظور از تحرک ، حرکت کردن و راه رفتن در حین مطالعه نیست و یا هدف از حرکت ، فعالیت زیاد بدنی نیست که در این صورت نیز تمرکز حواس مختل می شود و میزان یادگیری کاهش می یابد . اصولاً بهترین وضعیت برای مطالعه ، نشستن پشت میز است نه حرکت کردن و راه رفتن . منظور از تحرک این است که در حین مطالعه هر چند دقیقه ، یک بار حرکتی کوچک داشته باشید تا گردش خون در مغز بهبود یابد و بهتر بتوانید مطالب را بیاموزید . حتی با چند حرکت ساده سرو بدن می توانید از حالت رکودی و رخوت جلوگیری کرده و با تمرکز بالاتری درس بخوانید.

16- اتاق مطالعه :

« اتاق مطالعه باید آرام باشد»
اتاق مطالعه باید ساکت و آرام و تا حد ممکن از عکس، پوستر و اشیایی که موجب حواس پرتی می شوند . خالی باشد.
نور اتاق باید کافی و مناسب باشد. بهترین نور برای مطالعه روشنایی روز است . نور باید در سطح اتاق پخش گردد. بنابراین چراغ مطالعه برای درس خواندن مناسب نیست . نور نباید کم باشد . اتاق مطالعه باید از تهویه مناسبی برخوردار باشد.
در مطالعه فاصله چشم تا کتاب باید رعایت شد و فاصله مناسب حدود 40-30 سانتی متر است .
میز مطالعه باید از نظر ارتفاع وسعت و رنگ مناسب باشد.

17- زمان مطالعه :
واقعیت این است که هیچ زمانی به طور دقیق و انحصاری برای مطالعه وجود ندارد .
زمان مطالعه بستگی به خودش دارد که چه موقع از نظر جسمی و روانی آمادگی لازم را دارید .
نکته ای که در مورد زمان مطالعه باید رعایت کنید استراحت چه قبل از مطالعه و چه بعد از مطالعه را باید در نظر گرفت .
نیم ساعت مطالعه و 5 دقیقه استراحت ، روش بسیار خوبی برای مطالعه کردن است . زیرا اولاً شما آستانه یادگیری را رعایت می کنید و ثانیاً با استراحت کوتاه ، فرصتی برای مغز در نظر می گیرید تا به تجزیه و تحلیل اطلاعات بپردازد باید یادآور شد که نیم ساعت مطالعه و 5 دقیقه استراحت به این معنی نیست که دقیقاً بعد از نیم ساعت مطالعه حتماً استراحت کنید حال اگر چند دقیقه این طرف و آن طرف شد ، اشکالی ندارد . اما بهتر است بیش از 45 دقیقه نشود.

منبع :
شرایط مطالعه ؛ مولف بیژن علی پور



تاريخ : پنج شنبه 15 مرداد 1394 | 9:11 | نویسنده : لطیفی |

 چکیده: این روش که یکی از قویترین روش‌های یادگیری است در سال 1996 توسط فردی به نام رابینسون ابداع شد. در این روش سعی بر این است تا با ایجاد زمینه ای در ذهن قبل از مطالعه، روند یادگیری فعال تر و آسان تر گردد. (SQ3R) مخفف این کلمات است: پیش خوانی (Survey)، سؤال سازی (Question)، خواندن (Read)، بازگویی و تعریف (Recite) و مرور (Review). 


در ادامه به مراحل مختلف این روش اشاره می کنیم: 

پیش خوانی: 

درسی را که می خواهید بخوانید، ابتدا پیش خوانی کنید. سعی کنید برای پیش خوانی از روش زیر استفاده نمایید:
- نگاهی سریع و گذرا به متن بیاندازید.
- نکات مهم و کلیدی را بیابید.
- سؤالات و تمرین‌های آخر درس را مرور کنید.
- پاراگراف اول و آخر و خلاصه درس را به شیوه ای گذرا بخوانید.


سؤال سازی: 
در ذهن خود سؤالاتی راجع به موضوع درس بسازید. برای این کار می توانید:
- عناوین و تیترها را بصورت سؤال درآورید.
- از خود بپرسید: "راجع به این موضوع چه می دانم؟"، "معلم راجع به این موضوع چه چیزهایی می گفت؟" و سؤالاتی از این قبیل.

خواندن:
متن درس را بطور کامل بخوانید. در هنگام خواندن:
- به دنبال جواب سؤالاتی باشید که در ذهن خود ساخته بودید.
- به سؤالات آخر درس جواب بدهید.
- زیر نکات مهم خط بکشید.
- اگر مطلبی را درست نفهمیده‌اید، دوباره آن را بخوانید.

بازگویی و تعریف مطالب: 

بعد از آنکه خواندن یک بخش به پایان رسید، به بازگویی مطالب آن بپردازید.
- مطالب درسی را از حفظ برای خود تکرار کنید و یا خلاصه نویسی کنید.
- در تکرار مطالب از روشی که متناسب با تکنیک یادگیری‌تان است، استفاده کنید و به خاطر داشته باشید که هر چه بیشتر از حواس پنجگانه خود استفاده کنید، مطالب بهتر در حافظه‌تان جای می گیرد.

قدرت یادگیری سه برابر می شود با: دیدن، بیان کردن، شنیدن.
و این قدرت چهار برابر می شود با: دیدن، بیان کردن، شنیدن و نوشتن!



مرور مطالب: 
بعد از آنکه مطالب را بطور کامل خواندید و برای خود بازگو کردید، نوبت به مرور مطالب می رسد.
- روز اول: بلافاصله بعد از مرحله تعریف و بازگویی، 5 دقیقه سریع مطالب را مرور کنید.
- 24 ساعت بعد: کتاب را ورق بزنید و به نکات مهم نگاهی بیاندازید، به مدت 5 دقیقه این کار را انجام دهید.
- یک هفته بعد: به مدت 5 دقیقه مطالب درسی را مرور کنید. برای مطالبی که به نظرتان سخت تر است بیشتر وقت بگذارید.
- و به همین ترتیب هر چند وقت یک بار مطالب را مرور کنید تا هنگام امتحان به مشکلی برخورد نکنید.
به خاطر داشته باشید: 

کسانی که مطلبی را 6 بار پیاپی می خوانند در مقایسه با کسانی که در 6 نوبت و هر بار 5 دقیقه. این کار را می کنند، درصد یادگیری کمتری دارند.
چرا که در فواصل زمانی قدرت پردازش ذهن بالاتر می رود.




تاريخ : پنج شنبه 15 مرداد 1394 | 8:59 | نویسنده : لطیفی |
 
 
نماینده ولی فقیه در همدان در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی این استان، نشست «کتاب‌خوان» را از الگوهای خوب و ارزشمند برای تسری بخشیدن در تربیت کتاب‌خوان دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی همدان، عاطفه زارعی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان روز شنبه دهم مرداد در دیدار با آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی نماینده ولی فقیه در همدان ایجاد عدالت دسترسی به کتاب و توسعه فضای کتابخانه‌ای در مناطق محروم و روستایی را از برنامه‌های اصلی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور عنوان کرد.

زارعی افزود: تمام تلاش نهاد بر این است ویژگی‌های جمعیت شناختی و نیازهای مطالعاتی و منطقه‌ای را در این زمینه مورد توجه قرار دهد تا خانواده‌ها از آسایش و رغبت فرزندان خود در مراجعه به کتابخانه‌ها اطمینان حاصل کنند.

وی اظهار کرد: جایگاه روحانیت، ائمه جماعات و به ویژه امام جمعه در بین مردم از شأن و محبوبیت خاصی برخوردار است لذا خواهشمندیم در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و گسترش نهضت مطالعه مفید از این پایگاه مهم در مناسبت‌های ملی و مذهبی با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی همدان، کتاب پر محتوای مربوط به این مناسبت‌ها را معرفی و بر عمق آگاهی عموم مردم افزوده شود.

آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی نیز در این دیدار تربیت کتاب‌خوان را از محوری‌ترین موضوعات در حوزه کتاب و کتابخوانی دانست و اظهار کرد: باید به تناسب رشد فضای کتابخوانی و انتشارات کتاب، در حوزه تربیت کتاب‌خوان نیز برنامه‌ریزی مناسب صورت گیرد.

وی اجرای نشست «کتابخوان» را از الگوهای خوب و ارزشمند در این زمینه دانست و گفت: طرح‌های نوآورانه‌ای چون کتاب‌خوان نمونه‌های خوبی برای تسری بخشیدن در این حوزه است.

نماینده ولی فقیه در همدان با تأکید بر اینکه باید در زمینه راهکارهای جذاب در جذب کتاب‌خوان به صورت هدفمند برنامه‌ریزی کرد، بیان کرد: بر این اساس والدین ضمن ترغیب برای مطالعه و میل لازم برای کتابخوانی، فرزندان را برای حضور در کتابخانه‌ها برای انس با کتاب تشویق می کنند تا به تدریج این امر تبدیل به یک فرهنگ غالب شود.

وی یکی از ارگان‌های اثرگذار در کمک به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را آموزش و پرورش دانست و افزود: در این مجموعه که جمعیت میلیونی از فرزندان ایران اسلامی در آن مشغول به تحصیل و یادگیری هستند، باید در یک طرح مشترک به یاری کتابخانه‌ها آمده و این معروف مهم را اشاعه دهند.
 


تاريخ : دو شنبه 12 مرداد 1394 | 8:46 | نویسنده : لطیفی |

 

 

مراسم رونمایی از کتاب «الگوی ارتقای سرمایه فرهنگی در ایران» توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار می‌شود.


به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، آیین رونمایی از کتاب «الگوی ارتقای سرمایه فرهنگی در ایران» اثر دکتر سیدرضا صالحی امیری و دکتر رزیتا سپهرنیا ساعت 16 روز سه‌شنبه سیزدهم مرداد با حضور نویسندگان این کتاب، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، جمعی از اهالی فرهنگ و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی مرکزی تهران برگزار می‌شود.

کتاب «الگوی ارتقای سرمایه فرهنگی در ایران» درباره مفهوم سرمایه فرهنگی به عنوان یک مکانیزم مهم در بازتولید سلسله مراتب اجتماعی است که نویسندگان آن را به شرایط و اوضاع فرهنگ در کشورمان تعمیم داده اند. این کتاب به غیر از بخش نتیجه‌گیری پایانی، ۵ بخش اصلی با نام‌های «مفهوم شناسی سرمایه فرهنگی»، «شناسایی شاخص‌های سرمایه فرهنگی»، «آسیب شناسی سرمایه فرهنگی در ایران»، «ارتقای سرمایه فرهنگی در ایران» و «راهکارهای برون رفت از چالش در حوزه سرمایه فرهنگی در ایران» دارد.  

گفتنی است کتاب «الگوی ارتقای سرمایه فرهنگی در ایران» نوشته سید رضا صالحی امیری و رزیتا سپهرنیا در۲۸۰ صفحه توسط انتشارات ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شده است.
 
 


تاريخ : دو شنبه 12 مرداد 1394 | 8:42 | نویسنده : لطیفی |
 
 


نام پدیدآورنده: Tawan Chuntra
کشور: تایلند
اولین دوسالانه کارتون کتاب

 



تاريخ : دو شنبه 12 مرداد 1394 | 8:41 | نویسنده : لطیفی |

 

کتاب «آشپزی مدرن پانیذ» اثر یک مربی ایرانی رشته آشپزی عنوان نخست مسابقه جهانی «گورماند» را کسب کرد. این اولین بار است که یک کتاب ایرانی بهترین کتاب آشپزی جهان می‌شود.

 
آشپزی مدرن پانیذ
سمیرا جنت‌دوست مولف و مربی آشپزی ایرانی، اعلام کرد که کتاب تالیفی او با عنوان «آشپزی مدرن پانیذ» که چندی پیش به مرحله نهایی مسابقات تخصصی جهانی «گورماند» راه یافته بود، به عنوان بهترین اثر انتخاب و عنوان بهترین کتاب آشپزی جهان را از آن خود کرده است.
این موفقیت برای اولین بار است که برای صنعت نشر کتاب در کشورمان حاصل می‌شود.
به گفته جنت‌دوست، این مسابقه از ۱۷ تا ۲۱ خرداد ماه سال جاری در شهر یانتای کشور چین برگزار شد و در نهایت کتاب «آشپزی مدرن پانیذ» در رقابت با ۶ کتاب دیگر از کشورهای برزیل، کانادا، روسیه، چین، پرو و آمریکا در مرحله پایانی مسابقه گورماند، گوی سبقت را از آنها ربود و عنوان اول را کسب کرد.
 
سمیرا جنت‌دوست
گورماند بزرگترین مسابقه کتاب‌های آشپزی است که ۱۵ سال قدمت داشته و در کشور فرانسه برگزار می‌شود. این رویداد در سال ۱۹۹۵ توسط ادوارد کوین‌ترو پایه‌گذاری شد و مسابقه‌ای با رقابت آزاد برای همه ناشران زبان‌های مختلف و همه کشورها است. برندگان در نوامبر هر سال معرفی می‌شوند و برای انتخاب بهترین کتاب آشپزی در جهان رقابت می‌کنند و در آوریل سال بعد برای اهدای جوایز به صرف شام دعوت می‌شوند. صدها ناشر، نویسنده، سرآشپز و ژورنالیست در این مراسم شرکت می‌کنند.
این مسابقه با به چالش کشیدن فرهنگ‌های مختلف غذایی، معیارهایی نظیر ایده‌های نو در ارائه دستورهای غذایی، طراحی خلاقانه، کیفیت تولید و ترجمه آثار به زبان‌های دیگر را برای امتیازدهی مد نظر قرار می‌دهد.
در سال ۲۰۱۵ برای اولین بار، ایران از بین ۲۰۵ کشور شرکت‌کننده در بخش خارجی، با انتخاب کتاب «آشپزی مدرن پانیذ» جزو ۷ کشور برتر شناخته شده و در لیست انتخاب بهترین کتاب دنیا قرار گرفته است. طبق اظهار برگزارکنندگان این مسابقات، رقابت بسیار سخت بوده و اغلب کتاب‌های شرکت داده شده از کیفیت بالایی برخوردار بوده‌اند.
سمیرا جنت‌دوست در کتاب‌آشپزی مدرن، دستورهای غذایی مربوط به سرزمین‌های گوناگون را به ساده‌ترین شکل خلاقانه و تصاویر کاملاً حرفه‌ای آموزش داده است. این کتاب در قالب آثار نفیس در ۴۱۶ صفحه قطع رحلی با فصل‌بندی سوپ‌ها، سالادها، کباب‌ها، غذاهای مجلسی، غذاهای دریایی، ایتالیایی و آسیایی به چاپ رسیده است. این اثر نشان می‌دهد چگونه می‌توان طعم‌های غذاهای بین‌المللی را به طریقی خلاقانه و مطابق با ذائقه ایرانیان تهیه کرد.
 


تاريخ : سه شنبه 6 مرداد 1394 | 9:16 | نویسنده : لطیفی |

 

Social cartoon images, interesting concept

Social cartoon images, interesting concept

کاریکاتورهای مفهومی, کاریکاتور و تصاویر طنز

کاریکاتورهای مفهومی, کاریکاتور و تصاویر طنز

 

کاریکاتورهای مفهومی, کاریکاتور و تصاویر طنز

 



تاريخ : سه شنبه 6 مرداد 1394 | 9:3 | نویسنده : لطیفی |



تاريخ : سه شنبه 6 مرداد 1394 | 8:48 | نویسنده : لطیفی |

mo (1)

 

mo (2)

mo (3)

 

mo (4)

 

mo (5)

 

mo (6)

 

mo (7)

 

mo (8)

 

mo (9)

 

mo (10)

 

mo (11)

 

mo (12)

 

mo (13)

 

mo (14)

 

mo (15)

mo (16)

 

mo (17)

 

mo (18)

 

mo (19)

 

mo (20)



تاريخ : سه شنبه 6 مرداد 1394 | 8:28 | نویسنده : لطیفی |

 


دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با حضور در سومین نشست کتاب‌خوان در استان گلستان، به تشریح دو مطالبه جدی خود از کتابداران پرداخت.


به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور روز چهارشنبه سی و یکم تیر در پایان نشست «کتاب‌خوان» در گلستان، کیفیت خوب معرفی‌های کتاب، استقبال کتابداران و کارشناسان و حضور مسئولان و اساتید این استان را از ویژگی‌های خوب این نشست برشمرد.

دبیرکل نهاد در ادامه هدف اصلی برگزاری این جلسات را به اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده با محوریت معرفی و ترویج مطالعه دانست و گفت: این برنامه، طرح ابتکاری نهاد کتابخانه‌ها در دوره فعلی نیست، بلکه طرحی است که از دیرباز در سراسر دنیا به اشکال مختلف برگزار شده است و در کشور ما نیز در برخی از شهرها و به همت تعدادی از کتاب دوستان، کتاب‌خوانان، کتابداران و اهالی کتاب برگزار می‌شود.

وی هدف نهاد را از راه اندازی سلسله نشست کتاب‌خوان، برپایی نهضتی در جهت رشد و توسعه فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در سراسر کشور عنوان کرد و در همین جهت دو مطالبه جدی و اساسی خود را از کتابداران و کارشناسان مرتبط با امر مطالعه و کتاب بیان کرد.

مختارپور افزود: «از مجموع 6500 نفری که در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در حال فعالیت هستند حدود 5000 نفر کتابدار یا کارشناس هستند و با مسائل مطالعه سر و کار دارند. انتظار بنده از این 5000 نفر این است  که از ابتدای مرداد تا پایان سال هر دو هفته حداقل یک کتاب بخوانند. به این ترتیب  هر کتابدار و همکار ما تا پایان سال 16 کتاب را خوانده است.»

وی همچنین شرکت هر یک از کتابداران و کارشناسان برای به اشتراک گذاری کتاب‌های خوانده شده شان در نشست کتاب‌خوان را مطالبه دیگر خود از کتابداران عنوان کرد و افزود: «انتظار دیگر من این است که در هر استانی تا پایان امسال حتماً هر یک از کتابداران و کارشناسان حداقل یک بار یک کتاب را در نشست های کتاب‌خوان معرفی کرده باشند. بنابراین اگر استانی 100 نفر کتابدار و کارشناس دارد باید حداقل 10 جلسه کتاب‌خوان 10 نفره باید برگزار کند و اگر 200 نفر کتابدار و کارشناس دارد باید 20 جلسه برگزار کند.»

دبیرکل نهاد همچنین با بیان اینکه معرفی کتاب از رسانه های مختلف و شبکه‌های اجتماعی در حال انجام است و آثار و برکات خوبی نیز دارد، یکی از مهم‌ترین ویژگی های نشست‌های کتاب‌خوان را معرفی کتاب رو در رو و چهره به چهره دانست.

مختارپور با بیان این نکته که نهاد با برگزاری این نشست‌ها به دنبال آمار سازی نیست، بیان کرد: «کتابداران و همکاران من در نهاد موضع من را نسبت به آمار سازی می‌دانند. من اصلاً به این آمار ها اعتقادی ندارم. اثر مطالعه باید در تعاملات فکری سیاسی اجتماعی و خانوادگی ما معلوم شود. کتابخوانی مثل یک عطر خوشبویی که شما از آن استفاده می‌کنید است. اگر جامعه کتابخوان بود رایحه این عطر در رفتارهای فرهنگی، سیاسی، اجتماعی منتشر خواهد شد.»

گفتنی است سومین نشست کتاب‌خوان چهارشنبه 31 تیر با حضور کتابداران و کارشناسان و مسئولان استان گلستان و با به اشتراک گذاری 12 کتاب خوانده شده، در سالن اجتماعات دانشگاه مائده شهر گرگان برگزار شد.
 
 


تاريخ : یک شنبه 4 مرداد 1394 | 9:57 | نویسنده : لطیفی |



تاريخ : یک شنبه 4 مرداد 1394 | 9:47 | نویسنده : لطیفی |

emam mahdi (1)

.

emam mahdi (2).

emam mahdi (3).

SONY DSC.

emam mahdi (5).

emam mahdi (6).

emam mahdi (7).

emam mahdi (8).

emam mahdi (9).

emam mahdi (10).

emam mahdi (11).

emam mahdi (12).

emam mahdi (13).

emam mahdi (14).

Separator-and-beautiful-religious-text.(www.shabhayetanhayi (8)

.

Separator-and-beautiful-religious-text.(www.shabhayetanhayi (19).

.

 

Separator-and-beautiful-religious-text.(www.shabhayetanhayi (15)

 



تاريخ : پنج شنبه 1 مرداد 1394 | 9:27 | نویسنده : لطیفی |

 موفقیت برای هر کسی مهم است، اما هنوز هم، موفقیت برای افراد متفاوت معانی مختلفی می تواند داشته باشد.

 
 
 
karya.ir - ترجمه سعید سلطانی: موفقیت برای هر کسی مهم است، اما هنوز هم، موفقیت برای افراد متفاوت معانی مختلفی می تواند داشته باشد(و باید هم اینگونه باشد). اما یک حقیقت جهانی این است که موفقیت حقیقی، همان نوعی که دارای سطوح چندگانه است، بدون خلق روابط عظیم غیر ممکن است. بدست آوردن موفقیت واقعی بدون رفتار محبت آمیز و سرشار از احترام و توجه با دیگران امکان پذیر نیست.

افراد موفق چگونه روابط حرفه ای استثنایی ایجاد می کنند؟
 
بعد از همه این ها، ممکن است یک نادان ثروتمند باشید اما یقینا نادانی تنها نیز خواهید بود.

در زیر به توضیح این پرداختیم که چگونه افراد موفق به صورت غیرمعمول روابط تجاری موفقی را بنا می نهند:

۱) لازم نیست کمک بخواهید تا به کمکتان بیایند.

اینکه از شما بخواهند و سپس کمک کنید کار آسانی است، اکثر افراد نیز این چنین اند، اما هستند کسانی که پیش از اینکه از آنان درخواست شود به دیگران کمک می کنند و اغلب این کمک به گونه ایست که یک کمک کوچک بیشترین تاثیر را دارد.

افرادی که روابط عظیمی را بنا می نهند به دقت توجه دارند از این رو می دانند که چه هنگام دیگران علی رغم تلاش بسیار در حال شکست اند و آن گاه است که پیشنهاد کمک می دهند اما نه به شیوه ی عمومی مثل اینکه بگویند:”کاری هست که برای کمک به شما انجام دهم؟” بلکه آنان با شیوه های خاصی که می توانند به کمک می آیند، و این گونه کسی نمی تواند در مقابل پیشنهاد آنان پاسخ تدافعی مثل ” نه… مشکلی نیست” بدهد و بعد آستین بالا می زنند تا تغییری در زندگی فرد ایجاد کنند.

آنان این کار را نه به خاطر ایجاد روابط بهتر بلکه صرفا به این دلیل که برایشان مهم است انجام می دهند(اگرچه نتیجه این کار نیز روابط بهتر خواهد بود).

۲) آن ها تقصیری را به گردن می گیرند که شایسته اش نیستند.

ممکن است گاهی یک خریدار عصبانی شود، فروشنده ای به خاطر خدمات ضعیف شاکی باشد، یا یک دوست مشترک احساس حقارت کند. گاهی افرادی هستند که صرف نظر از اینکه موضوع چیست و تقصیر از جانب چه کسی است، قدم پیش می نهند تا تقصیر را به گردن بگیرند. چنین فردی انتقاد یا توهین را به جان می خرد چون می داند که می تواند از پس آن برآید و می داند که شاید (و فقط شاید) کسی که واقعا مسئول است نتواند از عهده آن برآید.

کمتر کاری است که به اندازه پذیرفتن اشتباهی که شایسته اش نیستید فداکارانه باشد و کمتر کاری است که بهتر از این کار بتواند روابط محکمی ایجاد کند.

۳)آنان به سوالاتی پاسخ می دهند که پرسیده نشده است.

وقتی پای روابط در میان باشد معمولا ارزش اسمی فاقد هرگونه ارزشی است. اغلب افراد سوالاتی از شما می پرسند که با سوالی که واقعا می خواهند پاسخ داده شود متفاوت است.

ممکن است همکارتان از شما بپرسد آیا به نظر شما در یک دانشکده محلی تدریس کنم یا نه؟ چیزی که او واقعا می خواهد در موردش گفتگو کنید این است که چگونه می تواند مسیر زندگی اش را عوض کند، یا ممکن است شریکتان از شما بپرسد که نظرتان در مورد  ایده ای که در جلسه قبلی هیئت مدیره ارائه کردم چیست؟ چیزی که او واقعا می خواهد در موردش گفتگو کنید جایگاه نتزل یافته او در اداره شرکت است.

ممکن است کارمندتان از شما بپرسد که چگونه یک تجارت موفق ایجاد کرده اید؟ او در حقیقت به دنبال توصیه هایی ( و تشویق هایی) است که به او در رسیدن به رویاهایش کمک کند.

در پشت بسیاری از سوالات ساده اغلب سوالات بزرگتری است که پرسیده نمی شود. افرادی که روابط بزرگی را ایجاد می کنند به دقت گوش می دهند تا لایه ی زیرین را کشف کنند و بتوانند به آن سوال نیز پاسخ دهند.

۴) آنان به راستی به فکر دیگران هستند.

افرادی که روابط عظیمی را بنا می کنند به فکر کردن در مورد افراد اکتفا نمی کنند، آنان بر روی آن افکار کار می کنند و براساس آن عمل می کنند.

یک راه ساده اش این است که به صورت غیر منتظره ای تمجید کنید. هر کسی عاشق تمجیدهای غیر منتظره است، درست مثل آن که به کسی گل بدهید نه به خاطر این که ولنتاین است بلکه صرفا به این دلیل که تمجید از دیگران باعث می شود احساس بهتری در مورد خودشان داشته باشند و به آنان این فرصت را می دهید که بدانند به فکر آن ها هستید( که اگر بخواهید فکرش را بکنید به خودی خود تملق است).

هر روز اندکی وقت بگذارید تا کار مثبتی برای افرادی می شناسید انجام دهید نه به این خاطر که از شما چنین انتظاری می رود بلکه صرفا به این دلیل که شما می توانید این کار را انجام دهید. وقتی این کار را انجام دهید روابطتان تقریبا به میزان غیرقابل وصفی بهبود می یابد.

افراد موفق چگونه روابط حرفه ای استثنایی ایجاد می کنند؟
 
۵) آن ها وقتی که ضعیف عمل می کنند بر تلاش خود می افزایند.

اغلب افراد وقتی عذرخواهی می کنند که رفتارها یا گفتارهایشان زیر سوال باشد. تنها افراد اندکی هستند که پیش از آن که از آنان انتظار برود یا حتی قبل از آن که کسی به لزوم عذرخواهی آن ها توجه کرده باشد عذرخواهی می کنند.

مسئولیت پذیری نقش کلیدی در ایجاد روابط بزرگ دارد. افرادی که تقصیر را به گردن می گیرند، آنانی که ابراز تاسف می کنند و دلیل تاسفشان را نیز توضیح می دهند، آن هایی که سعی نمی کنند هیچ تقصیری را به گردن دیگر افراد بیاندازند، آن ها هستند که هر کسی در زندگی اش جایی برای آنان باز می کند، زیرا آنان بلافاصله اشتباهی که می تواند باعث ایجاد یک راه بندان و مانع دائمی شود را به یک دست انداز تبدیل می کنند.

۶) آن ها می دانند چه هنگام تغییر رویه دهند.

افراد برون گرا و کاریزماتیک (جذاب) معمولا شوخ طبعی بالایی دارند و فقط تا زمانی که لازم باشد شوخ طبع اند. وقتی یک چالش بزرگ بوجود می آید یا موقعیتی شدیدا استرس زا می شود باز هم افرادی هستند که نمی توانند از اظهار شخصیتشان دست بردارند.(بپذیرید که: شما حداقل یک نفر را می شناسید که آنقدر عاشق شخصیت خودش است که هرگز نمی تواند رویه اش را تغییر دهد.)

افرادی که روابط عظیمی را بنا می نهند می دانند که چه موقع شوخ طبع و چه موقع جدی باشند، چه موقع اظهار وجود کنند و چه موقع در پس پرده باشند، چه موقع دستور دهند و چه موقع پیرو باشند.

روابط بزرگ چند بعدی هستند و افراد چند بعدی را می طلبند که در پی تطبیق دادن خود با موقعیت و افراد حاضر در آن موقعیت باشند.

۷) آن ها همواره می بخشند و در عین حال فقط گاهی بدست می آورند.

یک رابطه عمیق، رابطه ای است که هر دو طرف از آن سود می برند. در ادبیات تجاری، داشتن رابطه عمیق به معنی ارتباط داشتن با افرادی است که می توانند الگوی دیگران باشند، افرادی که بتوانند اطلاعات داده شده به آنان را با دیگران به اشتراک بگذارند، بتوانند زمینه ارتباط افراد دیگری را نیز با شما ایجاد کنند و خلاصه اینکه داشتن ارتباط عمیق به معنای ورود به رابطه ای است که به دنبال بدست آوردن هدفی باشید.

فردی که رابطه عمیقی را بنا می کند به این فکر نمی کند که خودش چه می خواهد؛ او نخست با این فکر آغاز می کند که چه چیزی را می تواند به دیگران بدهد. او عطا کردن را به عنوان بهترین شیوه برای ساختن یک ارتباط واقعی و با دوام می شناسد. او ارتباط را آنگونه ایجاد می کند که گویی هدف دیگران هستند و نه  خود او، و در این فرآیند با افرادی ارتباط ایجاد می کند که آنان نیز همین رویکرد را داشته باشند. در گذر زمان آنان ارتباطات واقعی را ایجاد می کنند و در گذر زمان دوستان واقعی بدست می آورند.

۸) آن ها همواره با بها دادن به گوینده، سخنش را ارزش می بخشند.

هنگامی که فردی از جایگاه قدرت، اقتدار یا شهرت سخن می گوید همواره توجه بیشتری به آنچه که ارائه می دهد یا توصیه ها و عقایدش نشان می دهیم. ما به حرف های Tony Hsieh گوش می دهیم، به حرف های Malcom Gladwell گوش می دهیم، به حرف های Seth Godin گوش می دهیم، ولی به حرف های کسی که چمن ها را کوتاه می کند گوش نمی دهیم شاید خیلی به حرف های او توجهی نداشته باشیم (هر چند روشن است که باید توجه داشته باشیم).

آدم های باهوش چارچوب فکری ای که همراه با منبع می آید را درهم می شکنند چه مثبت باشد چه منفی؛ و اطلاعات و توصیه ها یا عقاید را صرفا بر اساس شایستگی خود آن اطلاعات و توصیه ها در نظر می گیرند.

افرادی که روابط عظیمی را ایجاد می کنند هرگز صرفا به دلیل اینکه ارزش کمی برای یک فرد قائل اند، حرف هایش را نیز دست کم نمی گیرند. آن ها می دانند توصیه خوب، توصیه خوب است فرقی نمی کند از کجا آمده باشد و می دانند که انسان های خوب، انسان های خوب هستند صرف نظر از اینکه چه برداشتی از جایگاه آن ها داریم.

۹) آن ها با روابط کوچک آغاز می کنند… و گاهی نیز داشتن این روابط کوچک باعث خوشحالی آن ها می شود.

من گاهی گرمکن هواداری باشگاهی ورزشی را می پوشم. این کار من مورد توجه کارگر فروشگاهی واقع شده بود و یک روز به من گفت: اوه… شما هم هوادار تیم فوتبال هستید؟ تیم من منچستر یونایتد است.

از آنجایی که من نسبتا خجالتی هستم معمولا سری تکان می دهم و چیزی می گویم که به جایی برنخورد اما بنا به دلایلی آن روز در جواب او گفتم: فکر می کنید منچستر یونایتد بتواند هفته آینده رئال مادرید را ببرد؟

او در پاسخ با لبخندی گفت: بله… البته ما آن ها را له می کنیم ( که البته متاسفانه سخت در اشتباه بود).

از آن روز هر موقع که او را می بینم اغلب از این سر فروشگاه تا آن سر فروشگاه برایم دست تکان می دهد. من اغلب با او قدم می زنم و در مورد فوتبال گپ می زنیم. احتمالا تا زمانی که رابطه ما وجود داشته باشد رویه اینگونه خواهد بود و این چیز خوبی است.

برای دقایقی ما از رابطه فروشنده- خریدار خارج می شویم و تبدیل به افرادی می شویم که می توانند روزشان را برای یکدیگر دلچسب کنند و همین قدر کافی است چرا که هر رابطه ای هر چقدر هم کوچک و احتمالا زودگذر باشد ارزشمند است.

افرادی که روابط عظیمی را بنا می نهند با هر کسی که ارتباط دارند این گونه رفتار می کنند.(این درسی است که باید همواره بخاطر داشته باشم).


تاريخ : پنج شنبه 1 مرداد 1394 | 9:8 | نویسنده : لطیفی |


دانلود کتاب صوتی گلستان سعدی

کتاب "گلستان" نوشتهٔ شاعر و نویسندهٔ معروف ایرانی تبار "سعدی شیرازی", ملقب به استاد سخن, تاثیرگذارترین کتاب نثر در ادبیات فارسی است. غالب نوشته‌های این کتاب کوتاه و به شیوهٔ داستان‌ها و نصایح اخلاقی است.

"گلستان" در یک دیباچه و هشت باب به نثر مُسَّجَع (آهنگین) نگاشته شده‌ است.

  • دیباچه
  • باب اول - در سیرت پادشاهان
  • باب دوّم - در اخلاق درویشان
  • باب سوّم - در فضیلت قناعت
  • باب چهارم - در فواید خاموشی
  • باب پنجم - در عشق و جوانی
  • باب ششم - در ضعف و پیری
  • باب هفتم - در تأثیر تربیت
  • باب هشتم - در آداب صحبت

 

مشخصات

نام کتاب : کتاب صوتی گلستان

نویسنده : سعدی شیرازی

زبان : فارسی

ناشر : بهترین کتاب های جهان

زمان : 4 ساعت و 27 دقیقه

فرمت : Mp3

حجم فایل : 27.6 مگابایت

 لینک دانلود - 27.6 مگابایت

 رمز فایل www.bbooks.ir

 


تاريخ : پنج شنبه 1 مرداد 1394 | 9:0 | نویسنده : لطیفی |

جملات تصویری الهام بخش

 

 

جملات تصویری الهام بخش

جملات تصویری الهام بخش

جملات تصویری الهام بخش

جملات تصویری الهام بخش

جملات تصویری الهام بخش

جملات تصویری الهام بخش

جملات تصویری الهام بخش

جملات تصویری الهام بخش

جملات تصویری الهام بخش

 

 

جملات تصویری الهام بخش

جملات تصویری الهام بخش

جملات تصویری الهام بخش

جملات تصویری الهام بخش

جملات تصویری الهام بخش

جملات تصویری الهام بخش

جملات تصویری الهام بخش

جملات تصویری الهام بخش

 

جملات تصویری الهام بخش

جملات تصویری الهام بخش

جملات تصویری الهام بخش

جملات تصویری الهام بخش

جملات تصویری الهام بخش

جملات تصویری الهام بخش

جملات تصویری الهام بخش

 

جملات تصویری الهام بخش

جملات تصویری الهام بخش

جملات تصویری الهام بخش

جملات تصویری الهام بخش

 

جملات تصویری الهام بخش

 



تاريخ : پنج شنبه 1 مرداد 1394 | 8:48 | نویسنده : لطیفی |
.: Weblog Themes By Bia2skin :.