» دریافت قالب وبلاگ جدید سه ستونه کتابخانه لوکس بلاگ دریافت قالب وبلاگ جدید سه ستونه کتابخانه لوکس بلاگ برای استفاده از کد، آنرا کپی و در بخش تنظیمات وبلاگ خود درج کنید. ماه رمضان

آمد رمضان هست دعا را اثري

دارد دل من شور و نواي دگري

ما بنده عاصي و گنهكار توييم

اي داور بخشنده بما كن نظري

 



تاريخ : سه شنبه 24 تير 1393 | 19:11 | نویسنده : لطیفی |

ﺧﺪﺍﻳﺎ . . .


ﺍﺣﺴﺎﺱ ﻣﻴﮑﻨﻢ ﻧﻔﺴﻢ ﭼﻨﺎﻥ ﺍﺯ ﮔﻨﺎﻩ ﺳﻨﮕﻴﻦ


ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﻳﮕﺮ ﺗﻮﺍﻥ ﺣﺮﮐﺖ ﻧﺪﺍﺭﻡ


ﺑﻪ ﮔﻨﻬﮑﺎﺭ ﺑﻮﺩﻧﻢ ﺁﮔﺎﻫﻢ ﺍﻣﺎ ﻫﻨﻮﺯ ﻫﻢ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺻﺪﺍ


ﻣﯿﺰﻧﻢ

 

ﻣﯿﺪﺍﻧﻢ ﺩﯾﺮ ﺑﻪ ﭘﯿﺸﻮﺍﺯﺕ ﺍﻣﺪﻩ ﺍﻡ ﻗﺒﻮﻟﻢ ﮐﻦ

ﮐﻪ ﺩﯾﮕﺮ ﺭﺍﻧﺪﻩ ﻧﺸﻮﻡ

ﻧﮕﺎﻫﻢ ﮐﻦ !.. ﮐﻪ ﻣﺤﺘﺎﺝ ﻧﯿﻢ ﻧﮕﺎﻫﯽ ﺍﺯ ﻃﺮﻓﺖ

ﻫﺴﺘﻢ

ﺩﻧﺒﺎﻝ ﻧﻮﺭ ﻫﺪﺍﻳﺘﻲ ﻫﺴﺘﻢ ﺗﺎ ﺑﺎ ﺁﻥ ﺑﻪ ﺳﻮﯼ ﺗﻮ

ﺁﯾﻢ

ﺍﻟﻬﻲ ﻟﻴﺎﻗﺖ ﺑﻬﺮﻩ ﮔﻴﺮﻱ ﺍﺯ ﺁﻧﺮﺍ

ﺑﻪ ﻣﻦ ﻋﻄﺎ ﻓﺮﻣﺎ
 
 


تاريخ : سه شنبه 24 تير 1393 | 19:8 | نویسنده : لطیفی |


آیت‌الله قرهی، استاد اخلاق و مدرس حوزه علمیه جهت استفاده و درک بیشتر ماه رمضان توصیه‌هایی را به مومنین ابراز کردند. دستورالعمل‌هایی که موجب نورانی‌تر شدن قلوب و آمادگی برای درک فیوضات ماه رمضان می‌شود.دستورالعمل‌های ایشان به روزه‌داران بدین شرح است:

1- دعای روز اوّل ماه مبارک رمضان («اللهم اجعل صیامی فیه صیام الصائمین و ...») را هر روز و دائم در قنوت و ... بخوانید.

2- مداومت بر استغفار داشته باشید.

3- در رأس تمام نکات، هر چقدر می‌توانید صلوات بر محمّد و آل محمّد بفرستید.

4- صدقه در این ماه زیاد بدهید. اولیاء خدا یک بار قبل از افطار صدقه کنار می‌گذاشتند و یک مرتبه هم همین که سحری می‌خوردند و اذان صبح را می‌گفتند. لذا این دو صدقه را انجام دهید که خیرات و برکاتی دارد.

5-تا می‌توانید در این ماه یتیم‌نوازی کنید. یک نکته آن، این است که هر کس، یتیم‌نوازی کند، یتیم نمی‌شود؛ یعنی دست نوازش آقا جانمان، حضرت حجّت‌بن‌الحسن‌المهدی(روحی له الفداء) بر سر ما خواهد بود و ما یتیم نخواهیم شد.

6-تا می‌توانید در این ماه، در هر لحظه، در فکر، ذهن، بیان و ...، یاد آقا جان، امام زمان(روحی له الفداء) باشید. دعای سلامتی، دعای فرج و سایر ادعیّه وارده را بخوانید. آقا جان را هم قسم بدهید که آقا جان! ما هیچ چیزی نداریم و دستمان خالی است، بوی تعفّن می‌دهیم و خود را شستشو ندادیم، امّا امور دست شماست و یدالله، حجّت است؛ لذا آقا جان! دست ما را بگیر، وضعمان، خراب است!

7-برای قبولی طاعات و نماز و روزه خود، ضمن این که بعد از نمازها، دعاهای وارده، از جمله «یا علی و یا عظیم»، «اللهم ادخل علی اهل القبور السرور» و ... را می‌خوانید، حتماً فاتحه برای مادر آقاجانمان، حضرت عالمه، حکیمه، حضرت نرجس خاتون(علیها الصلوة و السلام) هم بخوانید.

8- شب‌های این ماه را نخوابیم. این همه خوابیدیم، چه به دست آوردیم؟! چقدر ما برای این و آن دویدیم، نمی‌خواهیم برای آخرتمان بدویم؟! آمده که پیامبر اکرم، دهه آخر، بستر را جمع می‌کردند.

ابوالعرفا می‌فرمودند: وقتی ایشان که پیغمبر خدا و حبیب‌الله است، دهه آخر، بستر را جمع می‌کرد، آیا جا ندارد که ما از شب اوّل اصلاً نخوابیم؟! شب‌ها را بیدار باشیم، منتها نه به بطالت، بلکه به دعا و مناجات دسته‌جمعی، «یدالله مع الجماعة». خدا و همچینن آقا جان، جماعت را دوست دارند. نمی‌دانید وقتی یک عدّه دور هم جمع می‌شوند و الهی العفو می‌گویند و ...، ایران چه بیمه‌ای می‌شود!

9-با قرآن محشور باشید.



تاريخ : سه شنبه 24 تير 1393 | 19:0 | نویسنده : لطیفی |

 

کتاب پاسخ های برگزیده ویژه ماه رمضان

کتاب پاسخ های برگزیده ویژه ماه رمضان از سوی واحد پاسخ به سوالات دینی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم چاپ و منتشر شده است .دومین مجموعه سؤالات و پاسخ‌های دینی اقشار مختلف مردم با تلاش و کوشش محققان این واحد و با همکاری معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تدوین و برای استفاده محققان و مبلغان چاپ و مننشر گردیده است.از ان جایی که این مجموعه براساس پرسش‌های رسیده به گروه‌های تخصصی مرکز جمع آوری شده، در بردارنده موضوعاتی متنوع است که در پنج فصل قرآن و حدیث، کلام و عقاید، اخلاق و تربیت، تاریخ و سیره و فقه سامان داده شده است.کتاب حاضر با هدف پشتیبانی و حمایت علمی از مبلغان محترم در ماه مبارک رمضان تدوین گردیده و در عین حال سعی شده است به نیاز مخاطبان و عموم پرسشگران جامعه و به خصوص سؤالات و شبهات نسل جوان نیز توجه شود.کتاب پاسخ های برگزیده با عنایت به فراوانی سؤالات رسیده و نیز با توجه به اهمیت و اساسی‌ بودن پرسش و پاسخ ها انتخاب و با انجام اصلاحات و غنی سازی، تکمیل و جهت نشر آماده گردیده است.پاسخ های برگزیده ویژه ماه رمضان در 264 صفحه در 10100 نسخه چاپ و منتشر شده است.



تاريخ : دو شنبه 23 تير 1393 | 18:50 | نویسنده : لطیفی |

رمضان ماه خدا

بيان معارف دين مبين اسلام، در زمينه هاي «اعتقادات»، «احكام» و «اخلاق»، آن هم با تكيه بر آيات قرآن و احاديث اهل بيت عصمت و طهارت(عليهم السلام)، امري مهم و ضروري براي برآوردنِ نياز تشنگان و علاقه مندان به اين معارف است.
در كتاب حاضر، سعي ما بر آن است كه با استعانت از درگاه احديّت، و كمك گرفتن از انوار پاك چهارده معصوم(عليهم السلام)،ارشادات و راهنمايي هايي را كه انسان براي رسيدن به سعادت اخروي به آن نيازمند است، براي خوانندگان گرامي مطرح گردد. مخصوصاً بيانِ آداب و فضايل ماه مبارك رمضان، كه ماه خدا، ماه رحمت و مغفرت، ماه نزول قرآن، ماه دعا و استغفار، ماه كسب تقوا و فضايل انساني، ماه آشنايي با كتاب آسماني، و اينكه ماه توبه و اِنابه است.
دراین مجموعه هدف طرح  مباحثي در باره ماه مبارك رمضان و ساير مطالب مربوط به اين ماه، هر چند به طور اختصار و قابل فهم براي عموم بوده است،تا در اختيار شيفتگان راه قرآن و مكتب اهل بيت(عليهم السلام)قرار گيرد. لازم به يادآوري است كه هر اندازه جامعه با ميراث و فرهنگ هميشه جاويد قرآن و عترت آشنا شود، به همان اندازه فرهنگ آن جامعه، از آسيب هاي فرهنگِ بيگانه مصون و محفوظ خواهد ماند.
اگر انسان ها در راه رشد و تعالي خود و در راه عبادت خداوند، كه هدف آفرينش انسان است، وجود خود را پيراسته از گناه كنند و تقوا و خداشناسي را براي هميشه در وجود خود زنده نمايند، سعادت و عزّت دنيا و آخرت را به دست آورده اند.
مخصوصاً سفارش مي شود كه در ماه مبارك رمضان، كه بهترين فرصت براي تزكيه و كسب فضايل انساني است، از اين نعمت عظمي بهره مند شده و اوقات را مغتنم شمرده و خود را مشغول به عبادت و اطاعت خداوند نمايند.
در مجموعه اي فوق، تلاش  برآن بوده تا با درج مطالب و موضوعات متنوّع، خوانندگان را با معارف اسلامي هر چه بيشتر آشنا شوند. اميد است ذخيره اي باشد براي روزي كه "يَوْمَ لايَنْفَعُ مالٌ وَ لابَنوُنِ اِلاّ مَنْ اَتَي اللهُ بِقَلْبِ سَليمِ"



تاريخ : دو شنبه 23 تير 1393 | 18:48 | نویسنده : لطیفی |

ازندریان شهری است در استان همدان ، بخش جوکار شهرستان ملایر . محصولش غلات، انگور و

انواع میوه‌های سردسیری است. از سوغات آن هم ميتوان شيره و گردو را نام برد .فرش دست باف

آن هم شهرت ويژه اي دارد.در اطراف آن خرابه‌های آثار تاریخی دیده می‌شود . این شهر به واسطه

داشتن معادن بزرگ سیلیس پیشرفتهای چشمگیری نموده است .


کتابخانه ی سیدرضا فاضلیان در خیابان شهداء میدان بسیج روبروی مصلی این شهر واقع شده است.



تاريخ : دو شنبه 23 تير 1393 | 18:37 | نویسنده : لطیفی |
زندگینامه حضرت آیت الله حاج سید رضا فاضلیان امام جمعه ملایر

ولادت حضرت آیت الله حاج سید رضا فاضلیان در سال ۱۳۰۷ هجری شمسی در محله شالبافان شهر همدان دیده به جهان گشود. جدّ پدری ایشان آقا سید محمود فاضل بود که سلسله جلیل القدر فاضلیان به ایشان منسوب است و جدّ مادری ایشان آقا سید علی رضوی که ایشان نیز از علمای زمان خود بود. [...]

ولادت

حضرت آیت الله حاج سید رضا فاضلیان در سال ۱۳۰۷ هجری شمسی در محله شالبافان شهر همدان دیده به جهان گشود. جدّ پدری ایشان آقا سید محمود فاضل بود که سلسله جلیل القدر فاضلیان به ایشان منسوب است و جدّ مادری ایشان آقا سید علی رضوی که ایشان نیز از علمای زمان خود بود. پدر بزرگوار ایشان مرحوم سید باقر است.که جواز عمامه را از آیت الله ­العظمی نائینی و نیز آیت الله العظمی سید ابوالحسن اصفهانی گرفته بود. ایشان در مسأله­ گویی تبحر خاصی داشته و به این عنوان مشهور بودند تا آن جا که روز عاشورا هم مسئله می­گفتند و برای این کار زحمات فراوانی را متحملمی­شدند به­طوری که گاه پیش می­آمد برای بیان مسأله­ رساله­ های متعددی را مطالعه می­کردند. ایشان شخص با کرامتی بود به طوری که حضرت آیت الله در مورد ایشان می فرمایند : دیوانه­ای زنجیری آمد منزل ایشان و رفتند از آب حوض وضو گرفتند و الحمدلله شفا گرفت و رفت و بعد ها صاحب زندگی شد .

قدوم معظم­له برای خانواده همراه با خیر و برکت بود به طوری که با تولد ایشان بسیاری از مشکلات مالی خانواده­ مرتفع گردید و زمانی که ایشان به دنیا آمد پدربزرگوارشان به خانواده فرمودند: پاشنه ایشان را باید طلا بگیریم، به این جهت که چند سال اجاره­ نشین بودیم و با آمدن ایشان خانه خریداری کردیم. منزل پدری ایشان محل رفت و آمد بزرگانی مانند حاج میرزامحمد دریایی و حاج میرزامحمدقمی و دیگران بوده است.

عمو­های ایشان نیز از سادات بزرگوار و اهل علم بودند. مثل حاج سید حسین که امام جمعه ملایر درباره ایشان نقل می­کنند که : “ایشان چندین سال در نجف اشرف به تحصیل علم پرداخته­اند و از شاگردان آقا ضیاءالدین عراقی بودند و تهجدشان هیچ­گاه ترک نمی­شد و مرقد شریفشان در نجف اشرف است. هم­چنین ایشان به انجام مستحبات بسیار مقید بودند. از جمله خصایص ایشان این بود که نماز اول وقتشان هرگز به تأخیر نمی­افتاد و در همدان کلاس درس نیز داشتند و اشخاص زیادی از محضرشان کسب فیض کردند مثل آقا شیخ علی انصاری. تنها کسی که در همدان، معاصر با حضرت آقای آخوند تدریس داشتند ایشان بودند.”

 

انگیزه ورود به حوزه

آیت الله فاضلیان قبل از ورود به حوزه مدت کوتاهی را جهت امرار معاش در بازار به کار پرداختند اما به زودی از آن دست کشیدند و برای تحصیل به حوزه رفتند و با جدیت و پشتکار فراوان مشغول تحصیل شدند. خود در این مورد می­فرمایند: اجناسی را در اختیارم گذاشته بودند که از آن­ها نگهداری کنم با خودم فکر کردم که این چه عمری است که برای فروش جنس می­گذرانم؟ باید فکری کرد که عمر این­گونه صرف نشود و از آن موقع به فکر تحصیل علم در حوزه علمیه افتادم. مسائل معیشتی هم به لطف امام حسین (ع) حل شد.

 

علاقه به تحصیل

علاقه حضرت آیت الله نسبت به درس و بحث آن گونه بود که ایشان می­فرمایند : پایم جایی گیر کرد و به شدت خون می آمد می­خواستم وارد مسجد شوم شخصی پرسید با این پا می خواهید وارد مسجد شوید؟ آن موقع متوجه شدم پایم خون می آید .

در روزگار بلند تابستان ۱۴ ساعت یا ۱۵ ساعت درس می خواندم از طلوع آفتاب تا مغرب این درس تمام می­ شد، درس دیگری را شروع می­کردم.

 

اساتید

حضرت آیت الله، “معالم” را نزد آقا شیخ محمد تقی نجفی خوانده، “شرح لمعه” را از محضر دو عالم جلیل القدر آقا شیخ محمد حسین بهاری و مرحوم حاج محمد علی دامغانی استفاده نموده. “رسائل و قوانین” را نزد حاج میرزا آقا دامغانی و “کفایه” را محضر پر نور آیت­الله آخوند ملّا علی معصومی همدانی تلمذ نمودند و نیز در فلسفه “شرح منظومه” را نزد حاج شیخ ابوالقاسم ربانی شاهنجرینی خواندند . ایشان در مورد درس مرحوم آیت الله آخوند ملّا علی معصومی همدانی می فرمایند : کفایه و درس خارج حضرت آیت الله آخوند را شرکت می­کردم، “تفسیر” هم جداگانه می­فرمودند، در درس خارج مرحوم آخوند کتاب هایی نظیر کتاب­الصلاة تدریس

می­شد. بنده درس خارج مرحوم آخوند را می­نوشتم. روایات درس وسائل آقای آخوند را تحقیق و بررسی می­کردم.

حضرت آیت­ الله در سال ۱۳۳۷ هجری شمسی به عتبات عالیات مشرف و در درس خارج کفایه حضرت آیت­الله سید ابوالقاسم خویی و آیت­الله حاج شیخ حسین حلی شرکت کردند.

حضرت آیت الله درمورد هم ­بحثی­ هایشان می­ فرمایند: از هم بحثی­هایم که یادم هست می توانم به آقای عبادی امام جمعه اسبق مشهد اشاره کنم.

 

تـألیفات

آیت الله فاضلیان جزوه­ ها و رساله­ هایی را تألیف کرده ­اند که به چاپ نرسیده است. مانند رساله فی الحجاب، رساله فی الربا، رساله فی التداخل الاسباب و المسببات و قاعده علیت. درمورد قاعده­علیت می­گویند که روزی با حضرت آیت الله العظمی فاضل لنکرانی (ره) درباره قاعده علیت صحبت کردم. ایشان فرمودند: مطالب را بنویسید و بیاورید. بنده هم نوشتم و تحویل دادم. آیت الله فاضل پس از مطالعه نوشتند: “ایشان به مرتبه چشم­گیری از اجتهاد رسیده­اند و در ادامه نوشتند که خوب نوشتید ولی مختصر بود. بهتر بود مفصل می­نوشتید.”



تاريخ : دو شنبه 23 تير 1393 | 18:24 | نویسنده : لطیفی |
.: Weblog Themes By Bia2skin :.