» دریافت قالب وبلاگ جدید سه ستونه کتابخانه لوکس بلاگ دریافت قالب وبلاگ جدید سه ستونه کتابخانه لوکس بلاگ برای استفاده از کد، آنرا کپی و در بخش تنظیمات وبلاگ خود درج کنید. سومین نشست کتابخوان، تیرماه 95

نشست کتابخوان کتابخانه ای در تاریخ 22/4/1395  در کتابخانه عمومی آیت الله فاضلیان برگزار گردید. 7 نفر از شرکت کنندگان به ارائه کتابهای خود پرداختند که به شرح زیر است:

 

کتاب « قصه های پیامبر و فرزندانش(مجموعه دوم)» نوشته:نقی سلیمانی / ارائه توسط : فاطمه شعبانی(دانش آموز)

مجموعه قصه های پیامبر و فرزندانش در 5 جلد برای دانش آموزان کلاس های چهارم و پنجم دبستان به نگارش در آمده است. نویسنده این مجموعه در مقدمه کتاب چنین آورده است: یک روز پدری برای بچه هایش از پیامبر (ص)، حضرت علی (ع)، و فاطمه (س) سخن می گفت. از معجزه های آنها و از بزرگیشان حرف می زد و از خیلی چیزهای دیگر. بعد گفت: «ما باید در زندگی واقعی مثل آنها باشیم. پسرک گفت: «بابا دلم می خواهد بدانم آنها در زندگی معمولی چکار می کردند. » پدر درماند. او هر چه می دانست، درباره معجزه های آنها بود... بنابراین مدتیی فکر کرد. بعد گفت: «باید کتاب بخوانم و قصه های زندگی آنها را برای شما پیدا کنم و بگویم.» من شاهد این گفت و گو بودم. متأسفانه چنین کتاب هایی درباره پیامبر و امام های ما کم است؛ کتاب هایی درباره زندگی واقعی آنها؛ به همین خاطر برای یافتن جواب سؤال آن پسرک، این کتاب ها را نوشتم. مجموعه دوم این کتاب شامل سه داستان با نام دانایی، آزادی من و حق مردم می باشد.

 

 

 

 

 

کتاب « عطر گل های خورشید1 » نوشته: مرضیه غفار/ ارائه توسط : مهدیس حسینی(دانش آموز)

این کتاب دربرگیرنده خاطرات دوران کودکی فرزندان و نوه های امام خمینی و کسانی است که درباره ایشان نقل کرده اند. در کتاب حاضر که جلد اول این مجموعه است ده خاطره جالب درباره حضرت امام نقل شده است. خواننده با مطالعه این خاطرات به زوایای شخصیت امام پی می برد

 

کتاب «اصحاب فیل » نوشته: سید حمید موسوی گرمارودی / ارائه توسط : بهاره مجیدیان(دانش آموز)

یک داستان قرآنی در این کتاب بیان شده است. داستان  درباره ابرهه حاکم ظالمی است که می خواست با سپاه فیل خانه خدا را نابود کند. اما به اذن خدا سپاه ابرهه نابود شد. این اتفاق همزمان با تولد حضرت محمد می باشد.

 

 

کتاب « ماه پیشانی: یک افسانه قدیمی » بازنوشته: ناصر یوسفی/ ارائه توسط : حدیث سلطانی(دانش آموز)

((ماه پیشانی)) از قصه‌های عامیانه و کهن ایران زمین است که در این کتاب برای کودکان بازآفرینی شده و با تصاویر رنگی به طبع رسیده است .این قصه، حکایت دختر زیبایی است به نام((ماه پری)) که با نامادری نامهربان و خواهر ناتنی حسودش زندگی می‌کند و ماه پری طی اتفاقاتی با یک خاله غوله آشنا می‌شود که به پاس خوش قلبی و محبت‌هایش، خاله غوله او را به دختری زیبا تبدیل می‌کند ;به گونه‌ای که ماه در پیشانی او می‌درخشد .ناخواهری حسود ماه پری نیز سعی می‌کند همان کارها و مسیر ماه پری را طی کند تا ماه پیشانی شود، اما چون در مقابل خاله غوله بی‌ادبانه رفتار می‌کند .خال زشتی در صورتش بوجود می آید  اما ماه پری با گل آرزو خال زشت صورت گلابتون را از بین می برد.

 

کتاب «همیشه دوستت دارم » نوشته: رابرت مانش- مترجم سپهر رجائی / ارائه توسط : فاطمه مرادی(دانش آموز)

این کتاب یک داستان مصور و رنگی است،نویسنده  در این داستان مادری را توصیف می‌کند که هر شب پس از آن که پسرش به خواب می‌رود، در کنار بسترش چنین زمزمه می‌کند ((تا وقتی زنده هستم، همیشه دوست دارم)) او این کار را، حتی زمانی که پسرش به میان سالی رسیده ادامه می‌دهد و پسر نیز در سنین کهولت مادرش، محبت‌های بی دریغ او را جبران می‌کند .

 

کتاب « ماجراهای پیازچه» نوشته: جانی روداری-مترجم :مرضیه شجاعی دیندارلو / ارائه توسط : فاطمه میرزایی (دانش آموز)

كتاب "ماجراهاي پيازچه"، نوشته‌ «جاني روداري» و ترجمه‌ «مرضيه شجاعي ديندارلو» از انتشارات «نشر شهر» تقدير شده در چهارمين دوره جايزه ادبي «پروين اعتصامي»، شامل 30 داستان كوتاه است. شخصيت‌هاي اصلي آن را سبزيجات و حيوانات تشكيل مي‌دهند و پيازچه به عنوان شخصيت محوري داستان‌ تلقي مي‌شود و در آن‌ها پيازچه با كنجكاوي‌هاي خود درگير ماجراهايي مي‌شود كه تعدادي براساس مفاهيم اخلاقي و ارزشي همچون دوستي و كمك به همنوع است و برخي ديگر نيز آداب شهروندي و شهرنشيني همچون استفاده از خدمات ارتباطي و پست، پرداخت ماليات، خدمات پليس و غيره را ترويج مي‌كند.

 

کتاب « تیبی تلاش می کند» نوشته: شارون ارنی یوزمن-مترجم حمید علیزاده / ارائه توسط :بیتا مجیدیان (دانش آموز)

این کتاب برای کودکان گروه سنی ج نوشته شده است. تیبی یک پرستوی نازنین و دوست داشتنی است. او روی درخت زندگی می کند، اما نمی تواند پرواز کند،  چون از وقتی به دنیا آمده، یک بالش آویزان است. گاهی احساس تنهایی می کند. در لانه می نشیند و جایی نمی رود. یک روز مادر تیبی وقتی می بیند او غمگین و تنهاست، در صندوقچه اش را باز می کند و تکه پارچه ای از آن بیرون می آورد، به تیبی می دهد و به او می گوید که اگر از آن تکه پارچه درست استفاده کند، به او خیلی کمک خواهد کرد. تیبی می پرسد که چطور ممکن است یک تکه پارچه بتواند به او کمک کند. مادرش می گوید: خودت راهش را پیدا خواهی کرد.... روزی تیبی از سنجاب می خواهد تا بالا رفتن از درخت را به او بیاموزد. تیبی با کمک سنجاب بالا و پایین رفتن از درخت را یاد مگرفت و وقتی باد شدیدی وزید تیبی با کمک تکه پارچه توانست پرواز کند. آن روز همه ی دوستان تیبی فهمیدند که پرنده ها می توانند به جز پرواز کردن، کارهای دیگری هم بکنند. بعد جشنی به پا کردند و باهم آواز خواندند... و تیبی بلندتر از همه آواز می خواند!

 

 

 

 

 

 

 



تاريخ : پنج شنبه 24 تير 1395 | 12:23 | نویسنده : لطیفی |

 

 
ثبات قدم در عرصه فرهنگ انقلاب اسلامی مدال افتخار انجمن قلم ایران است

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با تأکید بر ثبات قدم انجمن قلم، بر تعهد فرهنگی، انقلابی، اظهار داشت: ثبات قدم این انجمن در عرصه فرهنگ انقلابی و اسلامی کشور، مهم ترین مدال افتخاری است که انجمن قلم ایران، بدان مفتخر هستند. 


به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد در آیین اختتامیه چهاردهمین دوره جایزه قلم زرین، اظهار داشت: برای ارزیابی یک مجموعه راه های مختلفی وجود دارد؛ یکی از آنها بررسی اهداف اولیه است؛ انجمن قلم از سال 1377 پایه گذاری و پس از یک سال رسمیت پیدا کرد و با 17 سال سابقه تاکنون در 5 دولت و 5 دوره مدیریت فرهنگی فعال بوده است؛ از 12 هدف ذکر شده در اساسنامه این انجمن، برخی تاکنون اجرایی نشده است؛ چراکه تحقق این اهداف نیازمند مشارکت و حمایت مدیران فرهنگی است؛ اهدافی چون ارتقاء سطح مادی و معنوی نویسندگان، سرمایه‌گذاری و مشارکت با اشخاص حقیقی و حقوقی، تخصیص اعتبار و وام برای اعضای انجمن قلم و... تنها در زمره وظایف مدیران این انجمن نبوده و حمایت و همدلی مدیران فرهنگی را نیاز داشت.

وی ضمن ابراز خرسندی از تحقق برخی از این اهداف همچون، کمک به پرورش نسل جدیدی از نویسندگان، ارتقاء سطح نویسندگان، تلاش در مسیر اشاعه هر چه بیشتر ارزش‌های والای الهی- انسانی در آثار، تصریح کرد: پنجمین هدف از اهداف دوازده‌گانه انجمن قلم، تلاش در جهت آزادی بیان و قلم در چارچوب قانون اساسی است؛ آزادی بیان و قلم، به معنای فراهم کردن شرایط و خلق آثاری برای مخاطب، به ویژه نسل جوان، است که بی آنکه او را در معرض تهاجم و تبلیغات سوء فکری، اخلاقی و سیاسی قرار دهد، به سوی رشد و تعالی الهی- انسانی هدایت کند؛ انجمن قلم در این زمینه بسیار موفق عمل کرده است.

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در خاتمه، با آرزوی موفقیت روزافزون برای فعالیت این مجموعه، اظهار داشت: به عقیده من برجسته ترین ویژگی انجمن قلم، ثبات قلم بر تعهد فرهنگی، انقلابی- ارزشی است؛ و این ثبات قدم در عرصه فرهنگ انقلابی و اسلامی کشور، مهم ترین مدال افتخاری است که انجمن قلم ایران، مسئولین، و تمامی اعضای آن بدان مفتخر هستند. 

در ابتدای این مراسم محمد رضا سرشار رئیس انجمن قلم ایران در سخنانی ضمن خیر مقدم گویی با اشاره به اینکه جایزه ادبی قلم زرین دیرپاترین جایزه ادبی کشور است گفت: در دوره‌های مختلف مدیریت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کمک‌هایی به انجمن می‌شد اما در این دوره تاکنون کمکی به انجمن نشده که باعث دوام ما شود. اما مجموعه نهاد کتابخانه های عمومی کشور در دوره جدید حمایت خوبی از انجمن داشته است.

در ادامه این مراسم که به تجلیل از مقام ادبی فیروز زنوزی جلالی اختصاص داشت، محسن پرویز، نایب رئیس انجمن قلم ایران، گفت: نهاد کتابخانه های عمومی کشور اعلام کرده است که جدید ترین رمان فیروز زنوزی جلالی با عنوان «برج 110» برای استفاده اعضاء کتابخانه های عمومی به زودی خریداری و به تمام کتابخانه های عمومی کشور ارسال خواهد شد.

 
 


تاريخ : یک شنبه 20 تير 1395 | 13:35 | نویسنده : لطیفی |

مهارت ارتباط با خدا

 

مهارت ارتباط با خدا / مجموعه کتاب هاي مهارت زندگي

نويسنده : ابوالفضل علي آبادي

چاپ و شمارگان : اول 91/ 3000 نسخه

ناشر : شرکت چاپ و نشر بين الملل

 

کتاب حاضر از چهار فصل با عناوين ويژگي هاي دعا ، شرايط و موانع استجابت دعا ، آداب دعا کردن و همچنين ذکر تشکيل شده است . ويژگي هاي دعا ، دعاء سلاح پيامبران ، شفاي هر درد ، دفع کننده بلا ، تغيير سرنوشت ، شرايط ، شناخت خداوند ، صدق نيت ، طهارت قلب ، حضور قلب ، حلال بودن درآمد ، موانع ، ظلم ، معذور دانستن ظالم ، قطع رابطه خويشاوندي ، ترک امر به معروف و نهي از منکر ، آداب باطني ، توبه از گناهان ، نااميدي از همه ، تضرع و خشوع ، آداب ظاهري ، نام خدا و مدح و ثناي او ، واسطه اي براي پذيرش ، دو رکعت نماز خواندن ، کوچک شمردن دعا و  زياد خواستن از پرودگار ، بلند همتي در دعا ، اطمينان از اجابت ، پافشاري بر درخواست ، پيش از گرفتاري دعا کردن ، دعا براي ديگران ، اوقات دعا کردن ، برتري ذکر پنهاني بر ذکر آشکار ، اهل ذکر ، ترجيح ذکر بر دنيا ، ملامت نکردن از ذکر ، ذکر و کارگران بهشتي ، خوي پرهيزکاران ، حيات و ممات ذاکر ، خوش نامي ، همنشين خدا ، نشانه خدا ، مکان ها و زمان هايي که گفتن ذکر در آنها تاکيد شده ، منزل ، بازار ، وقت وسوسه شدن ، زمان احتياج به پرودگار ، صبح و شام و بعد از صبح و عصر ، آشنايي با برخي اذکار ، تحميد ، استغفار ، تکبير ، تهليل ، تسبيح و ذکر کثير از جمله موضوعاتي هستند که نويسنده آنها را در کتاب حاضر مورد بررسي و کنکاش نظر قرار مي دهد.

مجموعه علمي فرهنگي مرات انديشه ؛ در سخن آغازين کتاب حاضر بيان مي  کند که آداب زيست مسلماني ، از ديرباز جزو فرهنگ ديني ايرانيان بوده است. اين مجموعه ادامه مي دهد که چگونگي ارتباطات فردي و اجتماعي ، ارتباط با عالم معنا ، نيک انديشيدن و مهارت هاي زندگي در حوزه فردي و خانوادگي از جمله موضوعاتي است که اگر بدرستي آموزش داده شود ، زندگي فرح بخشي را به ارمغان مي آورد . اين مجموعه يادآور مي شود که با دقت در نسلهاي پيشين دريافته مي شود که پدران و مادران از روزگاران گذشته ، اهتمام ويژه اي در تربيت فرزندان برپايه آداب زندگي ديني داشته اند.

 مجموعه علمي فرهنگي مرات انديشه مجموعه کتاب هاي مهارت هاي زندگي را شامل 24 مجلد در موضوعات مختلف مي داند و تاکيد مي کند که از ويژگي هاي اين کتاب ها رويکردي کاملا ً ديني به مهارت هاي زندگي است  که استفاده از آيات و روايات و استخراج مهارتهاي زندگي از سيره معصومان بر جذابيت محتوايي اين کتابها افزوده است . ابوالفضل علي آبادي در پيشگفتار کتاب خود بيان مي کند که دعا وسيله ارتباط و اتصال بنده با خداست. برنامه اي است که هم براي تعليم و تربيت عقل ها و هم براي تکامل عقيده و ايمان انسان ، موثر و مفيد است . علي آبادي ادامه مي دهد که دعا برترين عبادت و محبوب ترين عمل نزد خداوند عزوجل بر روي زمين است . دعا سلام مومن و ستون دين و نور آسمان ها و زمين است. وي يادآور مي شود که در روايات از دعا به منزله کليد آمال و آرزوها ياد شده است. آن کسي که ملکوت و خزا دنيا و آخرت در دست اوست . به انسان اجازه داده تا او را بخواند و ضمانت کرده است که خواسته هاي وي را اجابت کند ؛ سپس کليدهاي خزاين و گنجينه هاي آنرا که همان دعا کردن و خواستن از اوست در اختيار انسان قرار داده است تا وي را بخوانند و او هم استجابت کند. 

نويسنده در پايان پيشگفتار خود دعا و مناجات را داراي آداب و قوانيني مي داند که براي شناخت اين قوانين ابتدا بايد جايگاه دعا را در زندگي درک کرد و سپس به آداب دعا توجه و آنگاه شرايط و موانع استجابت دعا را به خاطر سپرد ، آنچه که در نوشتار خود قصد دارد مختصري از آداب و مهارتهاي گفتگو با خدا را براي خوانندگان خود طرح کند.

ابوالفضل علي آبادي در بخش طهارت قلب مي نويسد :

به فرموده امام صادق ( ع ) دلي که در آن خاطره اي جز خاطره خدا نباشد ، پاک و مطهر است . قلبي که از هر چيز ، غير از او خالي و تهي است و جز رضاي حق و توجه به او چيزي نمي خواهد . اگر کسي اين گونه مواظب قلب خود بود ، مستجاب الدعوه مي شود . و خداوند نيز به واسطه زهد و تقوايي که بنده نشان داده است ، عيب و بدي دنيا را به او مي نماياند ، دردها و درمان ها را به او مي شناساند و او را به سلامت از دنيا بيرون مي برد.

 

 



تاريخ : شنبه 19 تير 1395 | 12:28 | نویسنده : لطیفی |

 کارت پستال جدید تبریک عید سعید فطر ٩۵



تاريخ : سه شنبه 15 تير 1395 | 15:44 | نویسنده : لطیفی |
تاريخ : شنبه 5 تير 1395 | 10:23 | نویسنده : لطیفی |
.: Weblog Themes By Bia2skin :.